Eind verhaal Canada mei 2012 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marisa Klompmaker - WaarBenJij.nu Eind verhaal Canada mei 2012 - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marisa Klompmaker - WaarBenJij.nu

Eind verhaal Canada mei 2012

Door: Marisa

Blijf op de hoogte en volg Marisa

01 Juni 2012 | Canada, Halifax

Maandag 28 mei.
Na het ontbijt besluiten we om naar een andere campground vlakbij Halifax te gaan. De camping waar we nu staan is saai en er is weinig te doen, ook in de omgeving.
We hebben een camping uitgezocht met alles erop en eraan.
Maandag en Dinsdag 29 mei.
We wandelen, zwemmen in het zwembad van de camping, zitten lekker bij de vuurkorf, ondertussen rustig beginnen met het opruimen en inpakken van de koffers en verder zijn Jorn en ik gaan Kayakken. Dit wordt veel in Canada gedaan, je ziet sneller wildlife aangezien je stil vooruit gaat. Jorn en ik moeten ons beperken tot de schildpadden en vogels. Ik had trouwens niet verwacht dat we juist deze dieren zouden tegenkomen. Net als de wasbeer, die hebben we echt vaak (dood langs de weg) gezien.
Dinsdagavond, we sluiten onze reis af met een barbeque en een heerlijke Canadese wijn.

Woensdag 30 juni. Het is 6 uur 's morgens en wekker gaat. Even douchen, ontbijten en pleite! Op naar Halifax om ons huis van de afgelopen maand in te leveren, schadevrij en in 4 weken vele km's rijker; In totaal hebben we 7451km gereden.
Om 13:00 vliegen we vanuit Halifax met een binnenlandse vlucht naar Toronto. Het weer is hier prachtig en dus is het wederom genieten van het uirzicht over de grote stad. De skyline is super duidelijk te zien. Om 14:20 plaatselijke tijd landen we in Toronto. We moeten 4 uren wachten, we vliegen pas 18:20, en dus gaan we lekker uiteten op de airport zelf. We hebben straks een korte vlucht; dit keer vliegen we geen 11 uren, zoals de heenreis naar Vancouver, maar vanaf Toronto naar Amsterdam is het maar 6 uren vliegen. De overige uren hebben we immers gereden!
Het eten smaakt goed en we vermaken ons voornamelijk met shoppen en naar mensen kijken, dit blijft leuk op een airport (bijna mijn hobby haha)
Om 18:20 mogen we het vliegtuig weer in en begint de reis naar Nederland. We moeten proberen onderweg een aantal uren in de lucht slapen, aangezien het in Nederland 6 uren eerder is slaan we een nacht over. Het slapen lukt niet echt, mede omdat het in de lucht onderweg maar een uurtje donker is en de lichten in het viegtuig aan blijven. Toch landen we voor ik het weet om 7:45 op Schiphol Amsterdam. Het is ondertussen donderdag 31 mei...we zijn terug in Nederland! Met de trein reizen we terug naar Friesland...Home Sweet home!

Vrijdag 1 juni. Mijn eind verhaal na een geweldige en indrukwekkende vakantie en reis. Zo veel gezien en meegemaakt.
7451km gereden, in 7 staten geweest en door 5 tijdzones: ik wist dat Canada groot was maar zo groot!?!
Ik zit nu heerlijk na te genieten op mijn eigen bank en heb afgelopen nacht zo fijn geslapen! Waar je ook bent, je eigen bed slaapt het best!
Na al het mooie zal ik er een eind aan breien.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn verhalen, altijd leuk om feedback te krijgen; het was super om ons avontuur met jullie te kunnen delen!!

Beautiful Canada...it was incredible, fantastic, great and awesome!
No one realizes how beautiful it is to travel until he comes home and rests his head on a old, familiar pillow ;-)

• 01 Juni 2012 - 21:23

Ageeth:

heel mooi geschreven Marisa, heb genoten van je foto's en van je verhalen. super!
    groetjes ageeth

• 02 Juni 2012 - 08:11

Leonie:

Oh echt kippenvel van dit mooie avontuur. JIJ bedankt dat je dit met ons wou delen!!!!!!!!!
    Gelukkig ben je nu weer dichtbij. Tot snel!
    Tut fan my

• 01 Januari 2013 - 19:29

Lies:

Hoi,
    Naar aanleiding van jullie berichtje in ons gastenboek jullie blog gelezen.
    Als ik lees wat jullie allemaal gezien/gedaan hebben kunnen wij zeker nog wel eens keertje meer naar Canada ;-), dus wie weet gaan we nog wel een 3e keer.
    Groeten Lies (van Marcenlies.nl)